Πέρασαν από εταιρείες τεχνολογίας, εταιρείες τηλεπικοινωνίας, εκδοτικούς οίκους, και διαφημιστικές. Αλλά από το 2014 και μετά αποφάσισαν να ξεκινήσουν την δική τους εταιρεία. Οι Γιώργος Παντούλας και Ηλίας Λέτσιος είναι οι δύο συνιδρυτές του HR KIT®. Πρόκειται για ένα ελληνικό Business Social Media. Το οποίο μπορεί να δημιουργήσει δέσμευση εργαζομένων δημιουργώντας ένα κανάλι αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ της Διοίκησης μιας εταιρείας και των υπαλλήλων αλλά και μεταξύ των τμημάτων της.
Οι δύο συνιδρυτές μιλούν, εξ αποστάσεως, στο It’s Possible. Περιγράφουν το πως ξεκίνησε η επαγγελματική διαδρομή τους, τι ακριβώς κάνει το App τους, ενώ εξηγούν και το πως είναι η καθημερινότητα τους εν μέσω καραντίνας.
Με τι ασχολούσασταν πριν, και πως προέκυψε η ιδέα για το project σας;
Από το 1993 μέχρι το 2014 αλλάξαμε αρκετούς τομείς εργασίας και απασχόλησης. Από εταιρείες τεχνολογίας, εταιρείες τηλεπικοινωνίας, εκδοτικούς οίκους, διαφημιστικές κλπ. μαζεύοντας έτσι εμπειρία μέχρι το 2014, που αποφασίσαμε να ιδρύσουμε την the Design Agency (designagency.gr).
Δεν ήταν ότι πιο εύκολο μέσα στο 2015 με τα capital control, παρόλα αυτά, η προηγούμενή μας εμπειρία μας βοήθησε να κάνουμε τους απαραίτητους ελιγμούς και προσαρμογές στη νέα μας επιχείρηση.
Το 2017 κλείσαμε το πρώτο μας συμβόλαιο με τον Όμιλο ΦΟΥΡΛΗ, το οποίο αφορούσε το visualization των HR activities που έχει ως Όμιλος στις πέντε χώρες τις οποίες δραστηριοποιείται. Visual design, graphic design, συμβουλευτική. Η ανοδική μας πορεία συνέχισε προσθέτοντας αρκετούς νέους πελάτες σε διαφορετικούς τομείς όπως, η δημιουργία websites, παραγωγή video, animation, branding και εκδόσεις. Το 2018 μέσα από αρκετές κουβέντες με τη Διοίκηση του Ομίλου ΦΟΥΡΛΗ, προέκυψε η ανάγκη για digital transformation της εταιρείας στο HR. Η πρόταση μας ήταν, να δημιουργηθεί ένα application για το HR κάτω από το ειδικά σχεδιασμένο όνομα F2F (Friend2Friend ή FOURLIS2Friends ή όπως θέλει κάποιος να το μεταφράσει).
Με απλά λόγια, τι ακριβώς κάνει το app σας;
Το HR KIT® (hr-kit.com) (όπως είναι το κανονικό όνομα της πλατφόρμας και το οποίο μπορεί να γίνει whitelabel για κάθε εταρεία) είναι το πραγματικό Business Social Media που μπορεί να δημιουργήσει δέσμευση εργαζομένων δημιουργώντας ένα κανάλι αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ της Διοίκησης μιας εταιρείας και των υπαλλήλων αλλά και μεταξύ των τμημάτων της.
Βραβεύτηκε 2 φορές το 2019 στα HR AWARDS ως Most Innovative use of Technology in HR και στα GRBossible της Skywalker όπως επίσης επιλέχθηκε να λάβει μέρος στο Startup Grind Global 2020 το Φλεβάρη στο Σαν Φρανσίσκο, κάτι το οποίο είχαμε την τύχη να παρουσιάσουμε εκεί με δικό μας περίπτερο.
Η προσέγγισή μας με το HR KIT® είναι καθοδηγούμενη από τους εργαζόμενους. Έχουμε ως όραμα να δώσουμε στους υπαλλήλους ό,τι χρειάζονται ώστε να γίνουν πραγματικά ενεργά μέλη στην εταιρεία τους και να παράξουν καλύτερα αποτελέσματα.
Το HR KIT® είναι ένα πλήρες σύστημα εργαλείων το οποίο δεν χρειάζεται να ενσωματώσει εφαρμογές τρίτων (όπως αντίστοιχα άλλες πλατφόρμες για να λειτουργήσει Full Spec). Με αυτόν τον τρόπο εκμηδενίζει τα κρυφά κόστη που χρειάζεται ο ανταγωνισμός μας. Συνδυάζει το employee engagement, employee surveying, feedback, workgroups, messaging, task management και time tracking, συνομιλία με VoIP αλλά και video conference, reports, polls, documenting, rewarding και πολλά άλλα σε μια πλατφόρμα one stop. Επίσης είναι αναβαθμίσιμο και μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες κάθε επιχείρησης.
Είναι προσανατολισμένο στη χρήση με κινητό τηλέφωνο με τη λογική, ότι ενδέχεται αρκετά τμήματα της επιχείρησής σας να μην κάνουν χρήση υπολογιστή στο χώρο εργασίας, όπως για παράδειγμα οι εξωτερικοί ή εσωτερικοί πωλητές, οι οδηγοί, οι αποθηκάριοι και άλλοι. Με απλά λόγια είναι ένα HR εργαλείο που βρίσκεται στην τσέπη των εργαζομένων.
Έχετε καταφέρει να κλείσετε συνεργασίες με μεγάλα brands όπως τα ΙΚΕΑ και τα Intersport. Πως καταφέρατε να προσεγγίσετε μεγάλες εταιρίες και πως σας αντιμετώπισαν αυτές;
To ΙΚΕΑ και INTERSPORT είναι δύο εταιρείες που ανήκουν στον Όμιλο ΦΟΥΡΛΗ και σε άλλες χώρες εκτός Ελλάδας. Περιλαμβάνει ακόμη την Athlete’s Foot και άλλες εταιρείες.
Αρχικά για να καταφέρεις να προσεγγίσεις μεγάλους πελάτες, πρέπει να γίνεις καλός συνεργάτης. Για να γίνεις καλός συνεργάτης πρέπει να αποδείξεις με σκληρή δουλειά και καλές ιδέες ότι υπάρχει λόγος να σε εμπιστευτούν. Όταν προτάθηκε η ιδέα του HR application είχαμε ήδη ενάμιση χρόνο σκληρής δουλειάς με τον Όμιλο όπως και καθημερινής επικοινωνίας.
Βάσει στατιστικής γύρω στο 90% των Β2Β deals που κλείνονται παγκόσμια, κλείνονται λόγω γνωριμιών. Το υπόλοιπο 10% αφορά cold lead emails, διαφήμιση στο internet, άρθρα, τυφλά τηλέφωνα κλπ. Εμείς χρησιμοποιούμε όλα τα κανάλια. Οι γνωριμίες συνήθως έρχονται από συστάσεις λόγω της ποιότητας της δουλειάς μας, ενώ το 10% από σκληρό αγώνα που κάνουμε για να γίνει γνωστό το προϊόν μας.
Θα πει κάποιος: Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να ξεκινήσει κάποιος ένα τέτοιο app; Χρειάζεται, για παράδειγμα, μεγάλο αρχικό κεφάλαιο ή πολυτελή γραφεία;
Είναι όσο εύκολο όσο και δύσκολο. Μπορεί να έχεις μια καταπληκτική ιδέα και να μην έχεις το κεφάλαιο, μπορεί να έχεις το κεφάλαιο, να έχεις μια καταπληκτική ιδέα και να μην μπορεί να κάνεις μια σωστή υλοποίηση. Υπάρχουν δεκάδες παράμετροι, αλλά υπάρχει σίγουρα ένας συνδυασμός επιτυχίας. Καλή ιδέα, σκληρή δουλειά, ευελιξία, στόχος και φυσικά τύχη. Και αναφέρουμε τον όρο τύχη γιατί το Myspace, ήταν παλαιότερο από το Facebook, ήταν πρωτοπόρο και παρ’ όλα αυτά πόσοι το θυμούνται;
Εννοείται πως τα πολυτελή γραφεία είναι παντελώς άχρηστα. Τα 2 κεφάλαια που χρειάζεται μια startup είναι, οι άνθρωποι της και φυσικά χρήματα. Στις περισσότερες περιπτώσεις οι ιδρυτές πρέπει να τα βρουν μόνοι τους, δουλεύοντας ή δανειζόμενοι από φίλους και συγγενείς.
Πως είναι η επαγγελματική καθημερινότητα σας στην περίοδο του κορονοιού; Τι έχει αλλάξει και τι έχει μείνει ίδιο;
Ίδια; Δεν μπορεί να αλλάξει για κάποιους ανθρώπους που έχουν ένα στόχο. Ίσως το μόνο που μας έχει πάει πίσω είναι ταξίδια και διαγωνισμοί που είχαμε λάβει μέρος και θα ταξιδεύαμε στο εξωτερικό και τα οποία ακυρώθηκαν. Επειδή είμαστε στην αναζήτηση για funding τους τελευταίους 5 μήνες, η όλη διαδικασία έχει παγώσει και περιμένουμε να τελειώσει το lockdown ώστε να επανέλθουμε στις συζητήσεις που κάνουμε.
Ποια είναι η πρώτη κίνηση, σχετική με το project σας, που θέλετε να κάνετε όταν τελειώσει η «περιπέτεια» με τον κορονοιό;
‘Όπως προ είπαμε, δεν έχουμε σταματήσει να εργαζόμαστε σκληρά, σίγουρα θα ξανακινήσουμε συναντήσεις με υποψήφιους πελάτες μιας και οι επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες έχουν πέσει αρκετά, θα ανανεώσουμε τα ραντεβού μας με πιθανούς πελάτες και funds και θα ολοκληρώσουμε την κυκλοφορία της SAAS πλατφόρμας η οποία σε λίγες μέρες θα βγει στον αέρα. Για όσους ενδιαφέρονται και για να βοηθήσουμε όσο μπορούμε και εμείς, για μικρές επιχειρήσεις έως 5 άτομα, θα προσφέρουμε πακέτο freemium. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να κλείσετε τη θέση σας στο [email protected]